Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Dostępność
dostępne
(8)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Nowy Targ
(1)
Wypożyczalnia Rabka
(1)
Wypożyczalnia Zakopane
(7)
Autor
Labuda Gerard (1916-2010)
(2)
Bakiera Lucyna
(1)
Gieysztor Aleksander (1916-1999)
(1)
Harwas-Napierała Barbara (1947- )
(1)
Konieczna-Woźniak Renata
(1)
Labuda Gerard
(1)
Michalak Renata
(1)
Młynarczyk Zygmunt
(1)
Sarnowska-Giefing Irena
(1)
Sierpowski Stanisław (1942- )
(1)
Zajadacz Alina
(1)
Żerko Stanisław (1961- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(4)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
Polska
(3)
Niemcy
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Autorytet
(1)
Dorosłość
(1)
Gerontologia
(1)
Historia
(1)
Klasa 4
(1)
Kształcenie
(1)
Nazwy własne polskie
(1)
Opowiadanie polskie
(1)
Powieść polska
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Socjologia edukacji
(1)
Starość
(1)
Szkoły
(1)
Turystyka
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wzór osobowy
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia)
Praca koncentruje się wokół problematyki wzorów osobowych i ich w roli rozwoju człowieka na wszystkich etapach cyklu życia. Ukazano siłę oddziaływania tych wzorów (modeli) w ich nieświadomym i świadomym wpływie na jednostkę. Omówiono mechanizmy leżące u podstaw tego wpływu, tj. naśladownictwa, modelowania i identyfikacji, ukazując tkwiące w nich różnice. Szczególną uwagę zwrócono na znaczący w rozwoju indywidualnym udział wzorów wartościowych (zwłaszcza rodzinnych), które sprzyjają rozwojowi psychicznemu dzieci i młodzieży oraz dorosłych, a także konsekwencje ich braku w nawiązaniu także do współczesności. Rozważania te poprzedzono analizą terminologiczną odnoszącą się do osób znaczących, których osobowość i zachowanie oddziałuje na funkcjonowanie i rozwój innych osób (m.in. wzór osobowy, autorytet, mentor, coach). W książce próbowano odpowiedzieć na następujące pytania: Kto zostaje wzorem osobowym? Jakie rodzaje wzorów występują w życiu społecznym? Jaki jest udział świadomości w procesach społecznego uczenia się? Czy oddziaływanie wzorów osobowych jest tożsame z procesem wychowania? Na czym polega oddziaływanie wzorów osobowych w dzieciństwie, dorastaniu i dorosłości? Jakie związki zachodzą między wzorem osobowym a autorytetem, mentorem, tutorem czy coachem? Na czym polega kryzys autorytetów?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19709 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18008 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Studia nad początkami państwa polskiego. T. 1 / Gerard Labuda. - Wyd. 2 poszerz. i uzup. - Poznań : Wydaw. Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 1987. - XIV, [2], VI, 521, [2] s., [1] k. portr. ; 21 cm.
(Historia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Rabka
Brak informacji o dostępności: sygn. 94(438) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Studia nad początkami państwa polskiego. T. 1 / Gerard Labuda. - Wyd. 2 poszerz. i uzup. - Poznań : Wydaw. Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 1987. - XIV, [2], VI, 521, [2] s., [1] k. portr. ; 21 cm.
(Historia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8522 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Historia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36956 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Książka stanowi ogląd teoretyczno-empiryczny procesu adaptacji dzieci do wymagań edukacji przedmiotowej. Składa się z dwóch zasadniczych części. Pierwsza stanowi analizę o charakterze teoretycznym i rekonstrukcyjnym zasadniczego problemu. Na tle rozważań nad sensem i znaczeniem adaptacji, podjętych w interdyscyplinarnym kontekście, dokonano opisu mechanizmu adaptacji prorozwojowej i jego uwarunkowań. Jednocześnie ukazano dzieciństwo, jako okres najbardziej sprzyjający dla procesu gromadzenia doświadczeń adaptacyjnych, dzięki nieograniczonym wówczas możliwościom centralnego układu nerwowego. Ponadto, wyeksponowano wagę edukacji szkolnej w kontekście progu między edukacją elementarną a edukacją przedmiotową, ukazując znaczenie jakości uprzednich doświadczeń szkolnych, wyniesionych z etapu edukacji zintegrowanej dla pełnienia roli ucznia na kolejnym szczeblu nauczania. W drugiej części szeroko omówiono wyniki badań ilościowych i jakościowych procesu doświadczania drugiego progu szkolnego uczniów oraz jego uwarunkowań. Zaprezentowano wyniki badań nauczycieli i uczniów. Omówiono strategie pracy nauczycieli z punktu widzenia doświadczeń warunkujących gotowość uczniów do przekroczenia progu edukacji przedmiotowej. Poddano szczegółowej analizie doświadczenia trzecioklasistów w zakresie organizacji procesu kształcenia, aktywizacji, systemu oceniania i poczucia podmiotowości, a na ich tle dokonano opisu trudności adaptacyjnych czwartoklasistów i strategii adaptacyjnych, jakie oni uruchamiają w odpowiedzi na nie. Ponadto, ukazano kierunki zmian w zakresie psychospołecznego funkcjonowania dzieci na starcie edukacji przedmiotowej. Na końcu zamieszczono obszerne podsumowanie, w którym przedstawiono wnioski i rekomendacje skonstruowane w kontekście danych empirycznych i dorobku nauk neurokognitywnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19645 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18053 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6438 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14526 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej